Channel One Cup?

Tror det är första gången på, jag vet inte hur många år, som jag inte följt en hockeyturnering. Fullständigt ointressant! Blev t o m snopen när jag läste på text-TV att Tre Kronor spelat mot ryssarna idag. Det borde jag förstås räknat ut själv - om intresset hade funnits.

Vadan detta ointresse då?
1) Fullständigt ointressanta spelare - inga profiler alls. Vad bryr jag mig om Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl... Inte ett smack!

2) Förluster! OK, jag är medgångssupporter - det står jag för. Åtminstone när det gäller landslaget. Mitt klubblag skulle jag aldrig svika.

3) SVT sänder! Jag har helt enkelt ingen lust att lägga energi på att bli irriterad på en sån som Staffan Lindeborg - och det blir jag så fort han öppnar munnen! Det är iofs inte enbart Lindeborg som påverkar. SVT har haft urusla hockeysändningar de senaste åren. Tacka vet jag C+! Deras hockeysändningar är helt utan konkurrens.

4) Tiden på dygnet! Framförallt nu mitt i allt julstök.

Nä, nu ska jag ner och köra lite på min nya roddmaskin! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0