Dick Axelsson... snacka om chock!

Hur ofta inträffar det att en djurgårdare går till Färjestad eller tvärtom? Ja, inte händer det ofta inte!

Fick närmast en liten chock när jag läste i ett nyhetsmail (första gången jag får en nyhet från ett nyhetsmail!) att Dick Axelsson har skrivit på för FBK. Men notera att det stod följande i nyhetsbrevet:

"Detroitspelare till Färjestad!".
"Hmmm... ok, vem kan det vara? Det är väl antagligen någon gamling som spelade en match för Detroit för typ 10 år sedan" var min första tanke.


Öppnade mailet och insåg förstås rätt snabbt vem det handlade om.

Kände naturligtvis till att Dick var ute i kylan i DIF men kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att Rundqvist var ute efter honom. Men det kan nog bli ett rejält lyft för Dicken. Med tanke på den omgivning han kommer att omge sig med i FBK kontra DIF, så borde det funka riktigt bra -  både målmässigt och spelmässigt. Han har ju talang, grabben!

Men en djurgårdare i FBK...! Har liiiiite svårt att smälta det. Men jag önskar honom verkligen LYCKA TILL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0