Stockholmare bittra?

Läste en krönika på City.se att krönikören anser att stockholmare är världens bittraste. Nåja, det får väl stå för henne.

Men jag har viss förståelse för vad hon är ute efter. Folk har en tendens att vara buffliga och kyliga här. Alla är dessutom fruktansvärt stressade och man dras ju med, tyvärr.

Nej, det är inte så speciellt trevligt klimat. Man kanske skulle flytta - närmare LLA?! :)

Eller som en av de som kommenterat krönikan skriver:

"Frågan är väl varför du tolkar blickarna så negativt? Kanske jag rynkar på pannan av någon annan anledning än den du tror? Kanske tittar jag också på dina kläder och funderar på hur jag skall få till en lika snygg outfit? Försök se på oss Stockholmare som något annat än sura och bittra, så kanske du också får en ljusare syn på omvärlden i stort."

Det tror jag stenhårt på! Kan ju flytta närmare LLA ändå. ha ha

Läs krönikan här: ->.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0