Wiken ger FBK beröm

Det här händer verkligen inte ofta - heder åt dig, Niklas Wikegård!

Eftersom det inte går att länka till Wikens blogg får jag kopiera in texten istället.



Håll rätt fokus

Skrivet av: Niklas Wikegård, 2008-11-30 18:10

Historien upprepar sig. Gång efter annan. Det finns en del att lära sig av från Färjestad och Rögle. Det finns ingen anledning att gnälla och gny när motvind blåser runt husknuten. När prövningens timma är här provas karaktären på spelare och ledare. Jag kikar på tabellen och ävende senaste matcherna. Färjestad, Rögle och Modo har varit duktigt skadedrabbade. Dock var signalerna från klubbarna skiftande när skadorna kom och man fick kasta om i laguppställningarna. Färjestad och Rögle bet ihop och körde på. Från Modo håll neklagade man sig över skadorna, och mycket riktigt kom också förlust efter förlust. Det har aldrig tjänat något till att ynka sig över spelare som inte kan vara med och bidra. Det är bara dom spelarna som skall spela matcherna man skall fokusera sig på. Inget annat.

Kommentarer
Postat av: Per

Jupp. Leif Strömberg sa också med anledning av "eksemisten" Hygglonen (eller vad han nu hette) "Jag har dom spelare jag har", menandes att det är vad man ska fokusera på, inte på de som inte är där.

2008-12-03 @ 22:06:41
URL: http://blog.crisp.se/perlundholm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0