USA-valet

Herregud, vad jag är trött på USA-valet. Tidningarna skriver mer om det än om det vore val i Sverige. Inte långt ifrån iallafall.

Jag skiter fullständigt i vem som vinner bara det främjar ekonomin och världsfreden. Tack vare Bush har varken det ena eller det andra varit speciellt stabilt.

Måste jag välja, så får det bli Obama. Man blir ju mörkrädd när man läser om den här Sarah Palin. Vad är det för insnöad, intolerant människa egentligen? Trodde amerikanare var moderna människor men om de låter henne komma till makten börjar jag tvivla - på allvar!

Å andra sidan, lät de ju Bush komma till makten och det var väl inte så mycket bättre det - har vi ju märkt.

Hur som helst - media, lägg energi på annat. Undrar om vanliga människor verkligen orkar bry sig i den omfattning som det skrivs om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0