Canal+ saknar känslan

Nu har jag stört mig länge nog på Canal+:s producent vid hockeysändningarna. När jag sätter mig vid tv:n för att se mitt favoritlag spela hemmamatch, så vill jag delta i stämningen som finns i arenan. Jag har verkligen ingen större lust att se ett par gubbar sitta och snacka en massa om "matchens profil" eller "laguppställningarna".

Visst är det intressant med laguppställningarna men det kan man väl tala om utan att det ska förstöra själva stämningen. Vad jag menar är att jag vill också delta i hyllningarna till mitt lag när de kommer in på isen. OK att de inte hör mig men jag hör publiken och jag känner stämningen och mitt adrenalin sprutar på samma sätt som om jag var där - MEN! detta försöker ju producenten på C+ förstöra vid varje sändning.

En annan sak de också är duktiga på att förstöra är om något lag vill hylla någon speciell person. Ta igår t ex när Färjestad hyllade Stefan Holm. Sa Leif Jurefalk ett enda ord om det? Nix pix!

Men jag hyllar dig här, Stefan! Detta genom att lägga in en bild på dig från igår. Hoppas det blev ett fint minne. Hade gärna delat det med dig - men vi tv-tittare fick inte det.


Bild plockad från VF.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0