Depeche Mode

Som jag skrivit om i tidigare inlägg läser jag just nu en bok om Depeche Mode och i den står det förstås en massa om alla låtar de gjort. Och vilka låtar sedan! Redan i början på -80-talet var jag såld.

Samtidigt som jag läser, så lyssnar jag på låtarna - har förstås de flesta. Det här är verkligen MUSIC FOR THE MASSES! Det är så bra, så jag vet inte vad.

Dave Gahan har ta mig tusan den häftigaste (och sexigaste) rösten av alla. Men det är Martin Gore som gör musiken. Allan Fletcher tar inte mycket plats på scen men han ligger nog bakom en hel del som inte syns utåt.

Vi var och såg dem i Globen, tror det var 2006. Det är nog den bästa konsert jag sett. Fler än jag tyckte detsamma -> ha ha

Någon som vill ha ett smakprov från plattan som kom ut 2005 - varsågod en länk till YouTube "A pain that I'am used to" -> eller "Precious" ->.

Här ett smakprov på en äldre låt (1990) "Enjoy The Silence". Han är väl inte helt nykter här, Dave. he he

Här en riktigt bra bild från där vi satt:

Kommentarer
Postat av: Per

Den konserten var SÅ bra

2008-10-20 @ 23:03:03
URL: http://stpete.blogg.se/f1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0