Intressant på bio nu

Vi måste gå på bio! Men när? På vardagskvällarna är man ju i det närmaste död - det inkluderar förstås fredagskvällarna. På lördagseftermiddagarna/-kvällarna är det hockey, så då återstår det bara söndagar. Men då är man så lat efter att ha slappat i två dagar, så då orkar man inte ge sig iväg bara därför.

"Vicky Cristina Barcelona" av Woody Allen är en klockren film vi borde se. Fick en 4:a av DN.


För att inte tala om "The Baader Meinhof ­Complex"! Fick också en 4:a av DN.


"Arn nr 2" har vi fortfarande inte sett och den känns inte så där jättelockande. Men har man sett 1:an borde man väl se 2:an.

En klassiker från 80-talet "Brideshead" kanske man ska se också. Men den fick inte så bra kritik. Recensenten hade serien i för färskt minne. Försökte mig på att läsa boken för ett tag sedan men jag tröttnade. Ska förstås ge mig på den igen så småningom. Måste bara hamna i "bokläsartillstånd", d v s inte ha för mycket jobb i skallen.

Läser iofs en bok nu men av mer lättkaraktärsnitt: "Depeche Mode". Mina favoriter från 80-talet. Intressant!

Kommentarer
Postat av: Mor

The B M complex måste du bara se!!!

Även "Maria Larsson"-filmen av Jan Troell ett måste.

Arn skippar jag. Ett passerat stadium, tycker jag.

Skall se båda första nästa vecka när M kommer hit.

2008-10-18 @ 13:33:57
Postat av: Ewa

Jo, BMC känns som ett måste. Jag minns ju den här perioden ganska tydligt trots att jag inte var äldre än 13-14 år.



Samtidigt som det var skrämmande så var det fascinerande på något märkligt sätt. Vi var ju inte så vana vid terrorism på den tiden.

2008-10-18 @ 14:00:34
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0