Kvällens omgång

Skellefteå - Timrå 3-4 OT
Mitt tips: 5-2


Modo - Brynäs 6-0
Mitt tips: 1-4


Djurgården - Södertälje 3-5
Mitt tips: 3-1

Jag är helt fel ute i varje tips. Hmmm... det här är verkligen en märklig säsong.

Såg Hockeykväll på svt.se och blev inte direkt förvånad av Wikegårds utspel om Färjestad återigen. "Jag känner inte igen Färjestad - ingen fart, ingen vilja". Skitsnack! Undrar hur många matcher han har sett Färjestad spela den här säsongen egentligen. Jag lovar att det inte är 60 minuter ens!

Det är inte spelet i sig det är fel på. Det är full fart, passningssäkert både i anfallszon och försvarszon. Mycket bra spel i numerärt underläge - där man faktiskt ligger 2:a! Däremot finns det förstås ett och annat att önska i spel i numerärt överläge - där man faktiskt ligger näst sist! på 13,85%.

Men man får ju helt enkelt inte in pucken i mål. Och det finns förstås en massa anledningar till varför det är så. Hade Perra och Tommy en hint om varför, så hade de naturligtvis gjort något åt saken. Näää, mycket sitter nog i huvudet på killarna.

Nu får vi bara hoppas på en seger mot Djurgården (förlåt, Per!) på torsdag. Jag och Towe åker dit och jag har banne mig inte tänkt se en förlustmatch LIVE! När vi väl åker dit ska det bli VINST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0