Resultat kvällens omgång

HV71 - DIF 2-2

Mitt tips: 4-2. Visserligen trodde jag att DIF skulle göra 2 mål men jag underskattade dem bakåt.

VF- FBK 2-2

Mitt tips: 2-4. Nåja, en poäng är helt OK. Det här var visst den andra oavgjorda matchen mellan dessa två lag sedan 2003. Där ser man! Det är visst ovanligt att Färjestad plockar poäng i Scandinavium, så mitt tips var väl kanske lite väl optimiskt. Så går det om man inte gör sin research ordentligt.

Matchen var riktigt kul att se efter att FBK gjort 1 mål. Innan dess var det rena "natta". I 3:e perioden satte de riktigt bra tryck på Frölunda i deras försvarszon.

Och vilken match han gör återigen, Jonas Gustavsson! Per Åslund däremot är en riktig mespropp. Måste spela lite mer fysiskt. Ta efter lite från Emil Kåbergs frejdiga spelstil. Han har inte mycket till talang vad gäller puck och klubba men jösses, vilken kämpe det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0