Rögle

Innan vi åker ett inlägg om Rögle som jag läste i Expressen, skrivet av krönikören Magnus Nyström. Läs här:

-->

Citat:


"Och jag blev imponerad när jag läste följande citat av 26-årige Jürgen Penker häromdagen:

 - Jag har spelat i bra lag förut, men aldrig varit en del av ett lag med så stark sammanhållning. Vi är som en stor familj. Alla jobbar hårt för närmaste lagkompis ute på isen och alla gläds uppriktigt med varandras individuella framgångar. Det har jag aldrig upplevt förut på elitnivå."

***

Trots att jag inte håller på Rögle, så blir jag tårögd när jag läser det. Varför kan inte Färjestad uppnå detta? För många importer? Ligger nog en del i det. Men vi har 9 nya spelare i laget, så det är väl inte så konstigt att man inte fått ihop laget än. Å andra sidan har jag ingen koll just nu hur många nya det är i Rögle. Skulle vara intressant att kolla upp men nu hinner jag inte. Towe står och gapar på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0