Alonso och Ferrari??

Det ryktas hej vilt inom Formel 1-cirkusen nu tydligen.

Det senaste ryktet säger att Alonso har skrivit på för Ferrari. Han ska ersätta Kimi Räikkönen. Det skulle iofs inte förvåna mig med tanke på att Kimi inte är den mest kommunikativa föraren inom F1-cirkusen. Åtminstone är det vad jag hört. Är ju inte med i den här cirkusen...

Alonso sägs ju vara en av de absolut bästa förarna som även kan hjälpa till att utveckla en bil.

Ryktet säger iallafall att Alonso kommer till Ferrari 2010 och har skrivit på för 3+1 år.

Var ju inte speciellt förtjust i Alonso den säsongen han vann VM och inte heller den säsong han var i McLaren heller. Men efter att Per och jag var i Barcelona förra året vände det. Är ganska förtjust i honom nu och går han till Ferrari, så är det bara roligt! Det ökar hans chanser att återta VM-bucklan helt klart. Men ska jag jämföra Alonso med Kimi, så är det ändå Kimi som ligger före! Hade MYCKET hellre sett att Massa hade förpassats till någon racedivision jag aldrig hört talas om.

Imorgon är det dags för kvalet i Bharain. Vi får väl se om det återigen står mellan Red Bull och Brawn eller om något annat stall klarar av att utmana dem på allvar. Hamilton har ju visat lite framfötter på träningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0