Bengan fegar

Har alltid gillat Bengan men nu börjar jag svänga lite...

Varför lät han inte Jonas spela igår? Nog borde det vara lättare att VM-debutera mot Lettland än mot t ex USA - som är nästa motståndare. Eller har han tänkt sig att inte spela Gurra överhuvudtaget?

En annan fundering jag haft är varför Bengan inte tog ut Mattias Tedenby till VM?? Han har ju varit en härlig fläkt den här säsongen. Lite fegt tänkt av Bengan...

Sedan det här med att han inte lät Linus Omark ta en straff igår... Bengan fick ju frågan efteråt och svarade att de hade följt "game plan" nästan till punkt och pricka.

Vänta lite här nu... Det här måste jag bena ut:

1) "Game plan"?! Vad är det för fel med "spelplan"?

2) Varför var inte Omark med i deras "game plan" från början om de ändå hade haft med straffar i "game plan"? Ja, oavsett vilket!

3) Om man kan ändra planer i IT-utveckling - vilket vi gör ständigt! - varför kan man då inte göra det i hockey?

Nej, det här VM:et ser inte ut att gå till historien som ett av de mest intressanta och minnesvärda. Det enda som kan rädda det fortsatta engagemanget från min sida är om Bengan låter Gurra spela mot USA imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0