DN listar...

Malin Fransson och jag har haft mailduster tidigare och Färjestad men den här gången orkade jag inte bråka med henne. När jag läste DN på pendeln i morse såg jag ett rent faktafel från hennes sida.

Först: Vem är Malin Fransson? Hon är sportjournalist och hon skriver nästan konstant negativt om Färjestad.

Nåväl, faktafelet. I dagens DN listar hon olika "dueller" mellan FBK och HV. I en av duellerna har hon tagit fram "Nykomlingar". För HV är det Mattias Tedenby - helt OK! För Färjestad är det - håll i er nu - Per Åslund! Va? Per Åslund?

Jag begriper ingenting! Tittade inte hon på elitseriehockey förra säsongen? Eller ens landslagshockey? Per Åslund spelade både i FBK och Tre Kronor förra säsongen och är verkligen ingen nykomling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0