Färjestad världsmästare??!

Brukar läsa Robert Petterssons blogg på hockeysverige.se och idag skrev han ett inlägg som jag inte riktigt vet om man ska tolka som något positivt eller negativt.

Han har nämligen räknat ut att Färjestad troligen är världsmästare i att spela med en mängd utlänningar i ett mästarlag. Han jämför med olika ligor ute i världen och självfallet Elitseriens mästarlag sedan tidigare.

Modo hade spelare från 6 olika länder när de vann 2007.
Färjestad hade spelare från 5 olika länder när de vann 1998 och 2002.
Inte ens ett NHL-lag har haft fler än 7 nationaliteter när de vunnit Stanley Cup.

Jag är inte så säker på att det här är en världsmästartitel jag vill att mitt lag ska ha...
Å andra sidan är det faktiskt en bedrift att få ihop alla dessa nationaliteter till ett lag!

Jag ställer mig kluven.

----------

Nationaliteterna:
1) Sverige (...)
2) Norge (Holtet, Bastiansen, Holös)
3) Finland (Vallin, Laatikainen, Somervouri)
4) Frankrike (Treille)
5) Slovakien (Granak)
6) Tjeckien (Sevc)
7) Österrike (Divis)
8) Kanada (Goren)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0