Guldet svåråtkomligt 2010

Det kommer att bli rätt svårt för Färjestad att ta guld nästa säsong - av två orsaker!

1) Det har väl bara hänt vid två tillfällen under elitseriens livstid att ett lag har lyckats ta guld två säsonger på rad. Ett av dessa lag var just Färjestad -97 och -98. Det andra laget var Djurgården -00 och -01.

Men har vi gjort det förut kan vi klara det igen om inte det vore för...

2) 2 orutinerade målvakter. Orutinerade så tillvida att ingen av dem har spelat slutspel förut. Eller kanske inte ens någon elitseriematch. Glöm inte att JG fick några matcher att känna sig för under förra säsongen.

Men det gör ju bara säsongen ännu mer spännande! Hur kul vore det om allt var givet på förhand...

Kommentarer
Postat av: Ett fan till hockeybloggerskan!!

JG fick någon match under slutspelet förra sässen, men jag tror fortfarande inte att han utvecklades någonting på det. Att dem nu får ännu en målvaktstalang är ju kul i sig att dem satsar på junisar, med tanke på att färjestads försvarsspel varit ruskigt bra detta slutspel (såg inte så mycket av dem under grundspelet) så tror jag även denna junis kommer att klara sig bra..

En bra målvakt ska vara bra när det gäller så är det bara.. Jag tror han kmr att ha en räddnings % på ungefär 89,54%.

BTW, Kan jag få en Autograf, Thowe vet vem jag är..haha :D

2009-04-18 @ 11:49:30
Postat av: Ewa

ha ha det är bara att komma förbi! Du vet ju var vi bor! ;)

2009-04-18 @ 11:51:55
URL: http://fbkhockey.blogg.se/
Postat av: En känd man!

MEN DU VAR JU INTE HEMMA!!!

Satt där i hallen och vänta, men nej ingen kändis kom innanför dörren bara thowe som gick och gnällde på att jag skulle dra någon gång... :(

2009-04-23 @ 16:10:50
Postat av: Ewa

Hemskt ledsen, Du Kände Man! Jag var uppbokad med att signera min bok "Snabba Puckar". Kanske kan du få ett signerat exemplar...

2009-04-23 @ 20:58:15
URL: http://fbkhockey.blogg.se/
Postat av: Kände mannen; talar ut!!

Ja det skulle jag uppskatta då jag är lite av en "bokläsar" typ. Älskar böcker av alla dess slag, brukar somna till boken "Min far hade en dröm" av Obama så vad är inte bättre än att få en ny bok att läsa?!

Allt som handlar om böcker gör mig glad, brukar har önskat mig "Fem gånger mer kärlek" av

Forster, Martin i studentpresent!

Vad handlar "snabba puckar" om då haha :-)

hare gott

2009-04-24 @ 12:58:28
Postat av: Ewa

Du låter som en intellektuell typ! Därför är "Snabba puckar" den perfekta boken för dig!



Här kan du läsa mer om den:

http://www.farjestadsbk.se/sbp/fbkshop/visaVara.asp?vara=1041



:)

2009-04-24 @ 22:51:27
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0