Inför final 2

OK, dags för nedsläpp om 2,5 timme! Börjar bli lite nervös nu. Tänk om HV vinner igen... Det är framförallt det jag är mest orolig för.

Några funderingar som snurrar runt i skallen:
- Hur är det med Jonas Gustavsson? Och då tänker jag inte på det fysiska.

- När ska Lee Goren börja producera igen?

- Wallin spelar - skönt det - men som ytterforward. Klarar Micke Johansson av att vara den centertyp som FBK vill ha? Kommer han att klara av att spela en defensiv roll? Ja, vem vet. Om Walle "bara" behöver tänka offensivt, så kanske det lossnar för förstakedjan.

- Kåberg hade inte ställt in tacklingssiktet ordentligt i onsdags. Hoppas det är bättre inställt nu. Jag tror faktiskt aldrig jag har sett honom så otajmad i det fysiska spelet tidigare. Undrar vad det berodde på.

- Hoppas domaren (Thomas Andersson) inte är så HV-vänlig ikväll. Hoppas inte kanal 5 är så HV-vänliga ikväll! Störde mig rätt mycket på det i onsdags. Det var HV hit och det var HV dit. Hur kul är det som FBK-supporter att höra detta! Nog kan man blanda med bra balans.

- En annan sak som jag reagerade på var det här kring sierskan som skulle avgöra var guldet skulle hamna - hos HV. Men det är klart att det blev fel eftersom Thomas Johansson hade med sig fel tröja till henne! Han skulle förstås ha tagit med den gröna! Eller hur!

- Läste precis nwt.se-bloggen om den här idioten jag skrivit om här nedan. Det var tydligen inte så enkelt som det först framställdes. Nu vet jag inte vad som är sant och inte. Men tydligen är funktionärerna och supportrarna i Kinnarps Arena bland de värsta och enögda i Elitserien. Kan ju då betyda att det inte var så illa gapat av den här 22-åringen som funktionären i Kinnarps Arena vill framställa.
Tipset:
Färjestad - HV 3-1

Usch, nu börjar jag verkligen bli nervös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0