Reflektioner

Har alltid svårt att läsa tidningarna efter en förlustmatch. Det blir alltid så mycket skriverier kring hur bra motståndarna är. Märkligt nog är det sällan det skrivs det omvända när Färjestad vinner. Men jag kanske är väl enögd...

En reflektion jag gjorde igår under matchen var att domaren var väldigt väl inställd till HV. Kom då att tänka på att HV har haft en hel del tur med domarinsatserna under hela säsongen. Undrar hur det kommer sig? Eller är det bara jag som är enögd igen?

Men till mitt försvar får jag ju säga att det är fler än jag som reagerat. Bl a Richard Wallin i dagens VF där han säger att Martin Thörnberg är pinsam med sitt teaterspelande. För att citera VF:

"Under säsongen gjorde Sportmagasinet en enkät och 144 elitseriespelare fick svara på frågan vem som filmar mest. Överlägsen etta: Martin Thörnberg."

Vore hemskt tråkigt om domarna går på det här.

-------------------

Läser om Perras metafor angående gårdagens match:

"Det är som när man skruvade på munstycket på moppen för att få motorn att gå på fullvarv. Det var små, små justeringar som behövdes för att få maxfart och där är vi nu. Vi provkörde moppen igår och nu vet vi hur vi ska ställa in den…"

Låter förtroendeingivande! ha ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0