Tankar kring "Gurra"

Sitter o väntar på Per på Ängsjö efter ett kort träningspass inför beach 09. Bloggar från mobilen...

Funderar kring Gurra o NHL. Hoppas han avvaktar med att signa ett NHL-kontrakt till efter VM, eftersom hans prestation där lär säga en del om hans kapacitet.

Nu kom Per, så jag får fortsätta hemma sedan.

---------

Hemma igen...

Ja, hur tänker jag här? Faktiskt inte så mycket ur FBK-perspektivet utan mer från hans eget perspektiv. Färjestad hade ett grymt försvarsspel den här säsongen - se bara all statistik! Självfallet har Jonas Gustavsson en del i det! På samma sätt som Erik Granqvist, backarna och LAGET som sådant. Trygghet, stöd ja, allt sådant som man kanske inte har i NHL under en rookiesäsong.

Med tanke på att JG är ganska orutinerad (jo, det får man väl ändå säga att han är!), så är jag ganska övertygad om att han skulle tjäna på att stanna ytterligare en säsong i Sverige. Spela den här VM-turneringen, spela lite fler internationella turneringar i höst och vinter, spela OS- och nästa års VM-turnering - för att sedan åka över till NHL säsongen 2010-2011.

Men det är bara mina tankar. Åker han ändå över nu är jag den första att önska honom lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0