Twitter!

Att twittra är ett ganska nytt begrepp i vår digitala värld. Förstår inte riktigt syftet men jag inser hur behovet har uppkommit. Det är folk i alla möjliga åldrar men troligen under 40 som vill ha något att göra medan de sitter antingen på bussen, pendeln, tuben eller på ett café och väntar på någon.

För att det inte ska bli pinsamt när man sitter ensam, så tar man upp sin mobil och börjar twittra.

Titta er omkring! Sitter det någon ensam tonåring eller någon runt 20-30, så har de alltid mobilen i handen och knappar på den. Inte alltid är det SMS man skickar! Jag är helt övertygad om att man sitter och twittrar.

Jag tror också att det är därför de här vanliga mobiltelefonföretagen går med förlust. Folk är inte intresserade av att köpa en mobil med endast en kamera i. Numera gäller det mobiler som är små handdatorer - som iPod eller HTC.

BTW! Har själv en HTC och det fungerar alldeles utmärkt att twittra! Nej, skojar bara! Jag twittrar inte. Däremot bloggar jag och det går alldeles utmärkt från mobilen!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej!



Förklara! Menar du att folk tycker att det är pinsamt att sitta ensam på en krog och då låtsas de att ringa eller SMS:a? Eller gör de nåt på riktigt?

För mig låter det helt sjukt.

Ser ju att folk hela tiden pillar på sin tfn.

Men jag är ju över 40!!

Kram

2009-04-26 @ 19:56:45
Postat av: Ewa

Twitter är nästan som att blogga men man berättar hela tiden vad man gör i korta inlägg.



Finns en hemsida: http://twitter.com/

2009-04-27 @ 05:43:49
URL: http://fbkhockey.blogg.se/
Postat av: Per

ja, ungdomen av idag - vad ska det bli av dem när vi blir gamla? :-)

2009-04-27 @ 08:43:15
URL: http://stpete.blogg.se/
Postat av: En man vid sitt ord !

Jag har en dålig nokia utan camera och utan internet på, nokia 3310! ;D

Även många kändisar håller på att twittrar vilket jag inte fattar, jag vill inte veta vad Paul Haukka gör på dagarna :S.. och vem vill egentligen veta vad folk gör, menar en kommentar som

"sitter på toa", VEM BRYR SIG OM DET ?! :P

nu vet jag inte om folk skriver så men om dem gör det.. VEM BRYR SIG ?! :D:D



tjarå "morsan" :D

2009-04-27 @ 09:28:14
Postat av: "morsan"

Exakt! Vem bryr sig?!



Ha're bra, ordmannen! :)

2009-04-27 @ 20:50:00
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0