Finalspelet - NT!

Är inte så aktiv med bloggandet nu för tiden. Dels är det lugna gatan för Färjestad - vilket påverkar mig helt klart. Själv jobbar jag hela dagarna och har inte samma tid eller behov av att blogga heller.

Dagarna ser likadana ut. Jobb, hem och snacka, laga mat/äta mat, tv och sedan säng. Jättekul att herrarna i huset har upptäckt matlagningskonsten. Innebär att jag kan bl a läsa DN när jag kommer hem istället för att ställa mig vid spisen. Dessutom blir det lite variationen i kosten - jo, tyvärr även en och annan "carbs". Men det får man ta. Ångesten finns inte där på samma sätt som tidigare.

Jo, inlägget skulle ju egentligen handla om finalspelet i Nordic Trophy och inte min vardag!

Djurgården mot Linköping! Fantastiskt kul att Djurgården lyckas komma till finalen. Jag önskar verkligen att DIF kommer att ha ett riktigt slagkraftigt lag i vinter. Det ser ju lovande ut med framför allt Jakob Josefsson som en riktig målspottare.

Ja, det ska bli intressant!

Tyvärr ser det ju ut som att FBK kommer att få ungefär samma resa den här säsongen som förra. Men vem vet om det blir med samma utgång. Sådant vet man ju aldrig! Tyvärr förlorade gänget ikväll mot Malmö med 1-3 - TROTS en skott-på-mål-skillnad på 49-23. Något vi känner igen?? Jodå!!

Färjestads målskytt var Antti Pihlström och det är förstås mycket bra! Alltid bra att få igång de där s k snipers. Umicevic verkar dock inte riktigt ha hittat sin roll än men det kommer säkert.

Robin Rahm verkar ha vaktat kassen och det ser tyvärr ut som att han inte riktigt har växt in i elitseriekostymen än. Men vadå! Man måste ju ge killen en chans. Tror han är född -90 - som Towe med andra ord. Vääääldigt ungt. En målvakt kan vara fräsch vääääldigt länge. Så  än så länge är det lugnt.

Vill att säsongen ska gå igång nu! Trots att det är över 20 grader varmt ute och HELT OTROLIGT FANTASTISKT VÄDER! Just ikväll verkar det dock bli lite oväder men det kan vi hantera.

Efter en Margarita och två mycket smarriga jordgubbsdaquiri önskar jag alla en GOD NATT och sov så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0