Semester! Dag 40

Återigen en varm och solig dag! Dock dök det upp en hel del moln under eftermiddagen och min förhoppning var att det skulle åska och regna - men icke sa nicke!

Lustigt egentligen. Det var mörka moln runt om oss - riktigt mörka moln. Men nog tusan avvek de när de kom hit. Vad bor vi i för håla egentligen?! Jag vill ha åska!

Hur som helst! Efter sedvanlig morgonprocedur med bad, frukost, DN, sol och press, så drog vi iväg till BauHaus för att köpa färg till tv-rummet och lite annat smått och gott.

När vi kom ut ur affären märkte vi vilken enorm värme det var ute. Annars när man ligger vid vattnet känner man inte av det på samma sätt som när man går på en parkeringsplats. Snacka om "hårblåsvindar".

Nåväl, hem och fixa lunch till oss. Towe hade dragit iväg till Gröna Udden redan.

Här hemma käkade vi, badade, började riva i tv-rummet:



Per fixade och jag sprang och servade. Ett dopp igen! Sedan fixade vi middag ihop, jag och grabben min! D v s Jesper! Här är en läcker present som vi fick av honom igår:


En enorm kotte från ett av de där otroligt stora träden i USA. Kotten trillade ner precis framför fötterna på Jeppe och han tog hem den till oss. Så den var "färsk".

Nåväl, middagen blev god = spagetti och köttfärssås. Lite tv och sedan tog Per och jag en promenad. Jo, vi kikade på Allsången först. Men jag har verkligen problem med detta program, så jag satte mig och surfade istället med tv:n i närheten.

Efter promenaden tog vi oss ett dopp igen och gissa vad! *host host* helt näck! ha ha Gud, så härligt!

Ja, det var väl den här dagen i ett nötskal. Avslutar med ett dopp.

-----------------

Väder: 25 gr och sol för det mesta, Vatten: 21 gr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0