Smiling faces!

OK, det här är en FBK-blogg och jag borde inte haussa upp eller skriva något positivt om något annat elitserielag men det här måste jag helt enkelt skriva om! Det är ju hur kul som helst!!

Djurgården vann finalen mot Linköping i Nordic Trophy!


Varför är det här så himla bra och kul då?? Ja, det kan man fråga sig. Framför allt som det gick riktigt uselt för Färjestad.

Men jag är rätt egoistisk i mitt tänkande här. Dels är det otroligt positivt om ett stockholmslag går bra ur medialt perspektiv. Men även ur det familiära perspektivet är det bra! D v s mitt familiära perspektiv.

Går det bra för Djurgården lär jag få med mig min familj på hockey utan gnäll - vilket gläder mig förstås. Å andra sidan är det stor risk att FBK får däng på Hovet när de kommer dit och det är aldrig kul! Framförallt inte när man har ett par smilande fejs i närheten som man har lust att måla något grönt och vitt över...

Nåja, än är det inte dags. Och de där smilande fejsen kan hålla tillbaka sitt smile. Men kul är det hur som helst att Djurgården - KANSKE - är tillbaka i toppen. Vore riktigt kul! Så länge det är Färjestad som drar det längsta strået ska tilläggas - förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0