HV tuggade taggtråd

7-1! Inte kul. Varför blir det så? Inga andra lag klappar igenom så totalt varje gång de möter HV. Det kan förstås bero på att HV tuggar taggtråd innan de ska möta Färjestad. Känner en enorm revanschlusta för finalserien i fjol.

Färjestad var ju ändå bra med när det stod 2-1. Sedan förstörde utvisningarna kvällen. Jag såg inte längre än en bit in på andra perioden när utvisningarna började komma. Men jag kunde skönja att FBK inte hängde med i HV:s tempo. Åtminstone inte då.

Sedan kan inte jag avgöra om Sjöberg lade ribban ovanligt lågt eller om FBK verkligen var så sega i benen. Jag får läsa lite artiklar här och var för att få mig en bild av matchen.

Jag spelade faktiskt in den men jag är inte så där jättesugen på att se en förlust där målen trillar in i baken stup i kvarten...

Noterade dock att Jönköpingspubliken är bland det mest osportsliga jag någonsin stött på. Buar när motståndarna är skadade... Nej, sådant hör inte hemma i en svensk hockeyrink.

------------
Har läst lite nu och noterar att även FBK:s hemsida reagerade på hemmapublikens burop när Sanny blev skadad. Tommy Samuelsson skräder heller inte orden efter tydligen en usel tredje period.

Aftonbladet skriver med krigsrubriker "Stefan Liv i slagsmål". Hmmm... ja, det är väl det man vill ta med sig efter den här matchen...

Liv slogs med "retstickan Johan Andersson". Är Johan en retsticka? Jag känner honom inte. Ser bara hur han agerar på isen och jag har aldrig upplevt honom som en "retsticka".

Typiskt Bladet att överdriva och skriva en massa dynga när det handlar om FBK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0