Lamt från klubben!

Läser i de båda kvällsdrakarna att FBK-supportrar brukar skrika en massa okvädningsord till Stefan Liv. Någon anspelning på att han är adoptivbarn o s v. (Artikel i Expressen - läs kommentarerna!)

Att man skriker och hejar på sitt lag tycker jag är helt i sin ordning - självfallet! Men när man börjar ge sig på enskilda spelare i motståndarlaget med psykningar och elakheter, då tycker jag det har gått för långt.

I det här fallet tycker jag att man från klubbledningen i Färjestad borde gå ut och fördöma detta sätt att psyka motståndarna. Det är inte meningen att man som hockeyspelare - eller vilken sport det än må vara - ska må psykiskt dåligt för att en hel klack skriker okvädningsord till en.

Hade hoppats på lite mer stil från klubben. Att de står över sådant. Att de har "Vi är tillräckligt bra för att slå er ändå"-attityden.

Men uppenbarligen är det inte så och det har helt klart med den självbild supportrarna har och även klubbledningen.

Det är bara att inse att jag har för höga tankar om min klubb. De är lika dåliga kålsupare som alla andra...

Kommentarer
Postat av: thowe

http://thowes.blogg.se/hockey/2009/december/dick-axelsson-snart-i-en-klubb-nara-dig.html#comment

2009-12-15 @ 01:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0