Coachdiskussionen...

Tänkte bara tala om min ståndpunkt i diskussionen kring Tre Kronors coach.

Blev riktigt förvånad när jag hörde Leif Boork under hans 1-minutare på C+ under hockeysändningen igår. Hade jag varit Bengan och stått så nära Boork hade jag förmodligen gett honom en rak höger.

Nej, det hade jag förstås inte.

Men jag tycker Bengan hanterade det riktigt bra. Förstår om han blev arg - om han nu blev det. Vem hade inte blivit det.

Och vem är Leif Boork att uttala sig om Bengans sätt att leda ett lag. Boork har väl inte lyckats speciellt bra som ledare vad jag vet.

Bengt-Åkes ledarfilosofi stämmer mycket väl in på den ledarfilosofi som finns inom systemutveckling och jag stöder den till fullo. D v s man lämnar över ansvaret på individen. Ledaren talar om målen och vilka riktlinjer man har att hålla sig till. Men ansvaret för att det utförs ligger på individen.

Jag förstår inte alltid vad Bengan säger. Han kan prata runt saker och ting så han snubblar på sina egna ord till slut. Men jag gillar honom ändå och jag gillar hans ledarfilosofi.

Så för att sammanfatta min ståndpunkt:

Heja Bengan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0