Rekordmatchen: Insläppet under all kritik!

Äntligen hemkommen från Göteborg. Det blev en dryg resa på sammanlagt 13 timmar i bilen. Vi sov förstås på hotell.

Det som skulle ha varit en riktigt rolig upplevelse blev snarare det motsatta - åtminstone när man tänker på arrangemanget.

Biljettkassorna skulle öppna kl 18:00. Vi var där kl 18:30 och redan då var det hur långa köer som helst. Inga s k kravallstaket för att styra upp köerna utan folk trängde sig på hur som helst. Vi som stod lydigt i kö blev hela tiden bortmanövererade från kassan. Till slut fick vi själva börja jobba oss framåt. Var var publikvärdarna då?

Vi kom in efter att nästan halva första perioden var spelad. Vi missade alltså hela ljusshowen, liveuppträdandet och inträdet (som oftast brukar vara spektakulärt). Vi kom in lagom till Frölundas båda mål. Inte så där jättekul direkt...

När vi trängdes i gången under den läktare vi skulle upp i började läktaren knaka. Towe och Jeppe gick därför därifrån och gick mot Färjestadklackens läktare. Vår läktare klarade sig! Vilket däremot inte FBK-klackens läktare gjorde. Nu var det inte så farligt. Vi såg alltihop. Det var de nedre regionerna på läktaren som brakade. Men om det hade hänt längre upp hade det blivit riktigt farligt!

Där Per och jag befann oss stod folk som sardiner. Vi fanns bland en massa Frölundaiter och hade riktigt trevligt. Att gå på toaletten eller köpa kaffe eller annat var bara inte att tänka på.

Som tur är visar Canal+ reprisen på sändningen nu, så jag passar på att spela in den. Blir lite irriterade på TÅ, LG och kommentators-gänget där de av någon anledning mer eller mindre anklagar FBK-klacken för situationen. Men så var det inte! Vi stod mitt i allt detta och kan verkligen garantera att det var inte på kortsidan problemen fanns. Däremot på långsidan mitt emot sittplats.

Är grymt besviken på arrangörerna som inte kunde ordna ett bättre och smidigare insläpp. Bara en sådan sak som att jag lätt hade kunnat sälja dubbelex av våra biljetter till folk längre bak. Ingen koll över huvudtaget! Annars brukar man ju ha scanner för detta.

Vi kom alltså till Ullevi kl 18:30 och kom in på arenan först kl 20:00. Är det acceptabelt? Nej, det tycker inte jag!

Bortsett från allt detta (som ändå lägger sordin på stämningen och minnet) var det en fantastisk upplevelse! Jag föredrar att glömma bort att det blev förlust...

Kommentarer
Postat av: Lars Lundberg

Hej! Håller med dig helt. Jag stod på Ståplats 4, packad som en sardin, fick inte upp armarna ens. Tankarna gick till Hillboroughkatastrofen när folk blev irriterade och smågruff blev följden. Ibland släppte kontakten med golvet och alla böljade neråt. Tänk om vi inte hade återfått balansen...och rasat nerför läktaren. Vad hade hänt med dom stod nedanför oss...



En publikvärd såg jag till på Ståplats 4! Katastrof!!!!

2009-12-30 @ 08:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0