AB idag

Blir förvånad när jag läser aftonbladet.se:s artikel om FBK-HV-matchen igår och undrar om den här Daniel Sjöberg såg samma match som jag.

"Båda lagen höll läckert hög slutspelsnivå, främst defensivt där varken värmlänningarna eller HV bjöd på mer än millimetrar. Få riktigt heta lägen skapades, ännu färre misstag syntes."

"Läckert hög slutspelsnivå...?" Nej, det tyckte inte jag. Tyckte inte alls Färjestad kom upp i den skridskoåkning man är van att se dem i. De såg snarare avvaktande ut.

"...främst defensiven..." Nej, håller inte med här heller. Färjestad släppte till ovanligt mycket i egen zon - framförallt i första perioden.

"Få riktigt heta lägen" Jag tyckte Färjestad hade ganska många heta lägen men att fokus saknades emellanåt.

Men det är vad jag tycker det... Och uppenbarligen även www.farjestadsbk.se - kan jag notera i efterhand! Skönt att man inte är helt borta.

------------------------
Jo, en sak till...

Ingressen börjar: "Färjestad tog elfte raka segern på hemmaplan och säkrade samtidigt seriesegern. Nu utfärdar Marcus Paulsson, en varning inför slutspelet: – Här är vi ruskigt svårslagna, säger matchjälten som avgjorde toppmötet mot HV 71."

Sa verkligen Marcus Paulsson ovanstående? Kan inte låta bli att undra vad han vet om hur bra FBK är i slutspelet. Han har spelat i laget i - vad är det - 2-3 veckor.

Jo, läser man färdigt artikeln står det att "vi är svårslagna i LLA". Det var en helt annan sak - nästan iallafall. Journalister alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0