Dagens omgång

Ser ut att bli en mycket intressant avslutning på den här serien den här säsongen. Luleå 2:a! Ja, vem hade trott det för 2-3 månader sedan. Starkt gjort.

Att Färjestad leder tabellen var det nog inte heller många som trodde. Visserligen skulle de ha legat bland de 4 första men inte att leda tabellen. Nej, nej, nej, det var abonnerat av Linköping och Frölunda. Det var väl alla hockeyexperters tips.

Det är så underbart att knäppa dem på näsan. Vad jag menar är att det är alltid kul när experter får fel!

Utgången av kvällens match var ganska given. Men ändå blev det spännande. Färjestad har tagit som vana att slappna av när de leder med 3-4 mål. Det måste de jobba bort inför slutspelet. Visserligen är de tillräckligt starka för att lägga in ytterligare en växel. Men i ett slutspel är alla så taggade och går mycket på adrenalin, så denna attityd måste absolut jobbas bort. OCH DET OMGÅENDE!

***

Men för att tala om oss och ståplats. Det var häftigt. Har inte varit där sedan -84. Det nämnde jag tidigare, ja... Blev faktiskt t o m igenkänd av en av publikvärdarna! *säger hon stolt*

Alltid lika magiskt att vara i LLA eller Färjestads Ishall om man så vill! Det handlar inte om arena eller ishall. Det handlar om kärlek till föreningen och om tillhörighet. Ja, nu blir jag alldeles för filosofisk och nu ropar de från tv-rummet att det är dags för melodifestivalen. Som om något annat kunde vara viktigare än det här... Men jag återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0