2 matcher på raken...

Kul kväll på Hovet! Kunde blivit det motsatta. Det blev lite väl onödigt spännande i 3:e! Härliga klackar och härlig stämning för övrigt när järnkaminerna satte 3:an. Jag sa inför 3:e perioden att jag trodde just att DIF skulle sätta ett par puckar... *hmmm*

Axelsson och Paulsson är riktiga kanonvärvningar
- dem tackar vi för! De kom ju lite av sig själva s a s...

Imorgon bär det av till Karlstad i hyrbil. Vår bil är inlämnad på verkstad för någon idiot har tydligen försökt parkera bredvid oss och inte haft tillräckligt med marginal. Plåtskador förstås. Trist!

Så Towe och jag drar iväg i hyrbil i morgon. Vi hade ju gärna sett Foppa på isen men oavsett Foppa eller inte, så är jag jätteglad att jag får se mitt kära lag 2 matcher på raken - LIVE! Det vet jag inte om det någonsin har hänt. Möjligen om de spelade 2 hemmamatcher på raken när jag bodde i Karlstad, d v s senast -84.

Ser annars ALLA matcher - på tv! Men det är inte samma sak. Man väljer inte vad man ska titta på. Man får inte en helhetsbild av själva matchen. Men hellre det än inget alls!

Imorgon ståplats! Ja, herre min je... Hur ska det gå? Jag och syrran får sätta oss i baren när våra gamla träben inte längre orkar hålla oss gamlingar upprätt. Men jag har sett folk i klacken som är äldre än oss - så vi ska nog överleva!

***

Läste att även Mattsson är klar för FBK till nästa säsong - 1+1 år. Tack, Jesper Mattsson! Gör nu sin 5:e säsong med klubben. Satte nytt personligt poängrekord igår. 33 år gammal. Han har ett par år kvar innan hockeyexperterna anser att han är för gammal. Det ska ju alltid tyckas och tänkas om ålder.

***

Nää, nu ska jag sätta mig och kika på inspelningen från matchen igår innan det är dags att hämta hyrbilen och pizza! ha ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0