Debatt i SVT

Missade Debatt i SVT igårkväll där de debatterade om slagsmål är OK i ishockey eller inte. Tror jag iallafall. Något åt det hållet om jag har förstått tidningarna rätt.

Måste se programmet i www.svt.se när de väl har lagt upp det - för det har de inte gjort än.

Vet inte riktigt varför man (även jag!) gillar när det hettar till lite i rinken. Det får förstås vara med måtta! Varför är det inte samma sak i fotboll, handboll, innebandy o s v? Kan ha med skydden att göra. Att man som åskådare förstår att det (oftast) inte blir några direkta skador.

Adrenalin och känslor finns i alla sporter. Det är inget argument. Finns inte adrenalin och känslor, så är insatsen lika med noll.

Ja, jag vet faktiskt inte varför det är mer OK att slåss i en hockeyrink än på andra idrottsplaner. Men visst stiger temperaturen när det väl händer och det ger en extrakrydda till matchen. NOTERA DOCK! Det får vara med måtta. Och! Det är egentligen inte tillåtet enligt regelboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0