Foppa! Oj oj oj oj oj...

Innan 3:e perioden spelas...

Vad ska man säga? Han är för bra för Elitserien helt klart! Trots sin matchoträning - eller vad man säger. De andra spelarna fattar inte Foppas pass. De är aldrig på plats, d v s FRAMFÖR MÅL!

Ledsen FBK men ikväll måste jag tyvärr degradera er - men det gäller ENDAST för ikväll. Jag lovar! När Foppa är på isen är det magi! Trodde inte jag skulle skriva det igen men så är det!

Det är klart att Foppa skulle vara med i line-up:en! Vilken känsla - oj oj oj. Blev tårögd. För att inte snacka om målet han gör eller snarare när han gör målet. Då ryser jag i hela kroppen och blir alldeles gråtfärdig. Undrar varför man reagerar så? Vuxen människa som man är...

Hur som helst, det är en kul hockeykväll - bortsett från att FBK verkar åka på däng. Mot SSK! Men hallå!! Det lilla jag har sett av den matchen verkar FBK inte ha något engagemang. Men det brukar vara så efter ett uppehåll. De är så otroligt tunga och behöver verkligen spela ofta. Det har alltid varit så. Men varför är det alltid så med FBK?? JAG VILL HA EN VETTIG FÖRKLARING!

Men å andra sidan verkar alla topplagen ha en dålig dag. Troligen beror det dels på tung träning - men det har säkerligen alla lag haft. Men också att topplagen är klara för slutspel och har inte så mycket att spela för.

Vem känner inte igen: VILJA KAN SLÅ ALLT!

Men hallå Luleå! Vad hände? Dieter Kalts otroligt bra svenska borde jag inte bli förvånad över. Har ju hört den förut - men tyvärr glömt. Han är ju helt otrolig den killen. Pratar svenska nästan lika bra som min mamma (sorry, mother, men du är ju från nästan samma ställe! :)). Dieter pratar nog också värmländska (ha ha) men det kanske de får ur honom i Norrbotten.

Ja, härlig hockeykväll är det hur som helst!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kul att bli jämförd med Dieter Kalt (vem det nu är - haha skojar - vet ju att han spelar hockey - närmare sagt: Det framgår av bloggen).

2009-02-12 @ 22:32:56
Postat av: Ewa

Hej "mormor"! Kul att du kommenterar i min blogg!! Hoppas allt är bra med dig!



Kramar!

2009-02-13 @ 18:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0