Matchen

Den här segern satt skönt! Trots att Färjestad inte spelade på topp och med det menar jag i första perioden då det inte flöt på som det brukar. Bättre i andra och tredje och det räckte ju! Fyller på med poäng till maratontabellen. Den tabellens nr 2 lär inte fylla på några poäng iallafall. Väldigt tråkigt att inte Djurgården spelar slutspel - av flera orsaker!

Tillbaka till matchen i LLA där jag tycker att det var ett jäkla duttande med pucken i egen zon. Passningsspelet var inte tillräckligt distinkt - framförallt i första perioden. Blev bättre allt eftersom matchen fortskred.

Något jag noterat är att Dick Axelsson inte ser ut som han trivs längre. Ser passiv och irriterad ut. Hoppas det bara är något tillfälligt.

Otroligt kul att Marcus Paulsson fick sätta avgörande målet. Undrar vad Andreas Andersson stod och tänkte på där...

Något jag undrat över är om domarna kvitterar antalet utespelare vid dubbelutvisningar godtyckligt eller om det ligger någon tanke bakom. Jag har iallafall inte sett något mönster.

Så då har vi Brynäs på lördag och den matchen kan nog bli svår. Färjestad är troligen inte speciellt motiverade utan kommer nog att åka ut och fisåka. Förhoppningsvis inte! Brynäs vet jag inte heller om de känner sig motiverade till något stordåd. De kan förstås nå 7:e platsen men spelar det egentligen någon roll för deras del...

Möjligen då att Färjestad troligen kommer att välja laget på 8:e plats och Brynäs vill undvika det. Men vinner de mot FBK på lördag, så kanske de känner att de faktiskt rår på seriesegrarna. Ja, ingen större idé att spekulera i det nu.

Jo, tipset! Inte många rätt där inte... Och stor sorg här hemma kan jag meddela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0