Omstart imorrn

Och inte vilken omstart som helst - iallafall inte för vissa...

Tänker framförallt på Jonas Höglund som spelat 13 säsonger för Färjestad. Inte illa! Imorgon ska han debutera i sin nya elitserieklubb SSK och gissa vilka de möter! Jodå, Färjestad.

Högga, som inte fick förnyat kontrakt efter förra säsongen, var en av spelarna som Percy Nilsson mer eller mindre jagade iväg från MIF. En annan FBK-trotjänare är Mathias Johansson (17 säsonger i klubben) gick till Leksand.

SSK och Leksand kommer med största sannolikhet att mötas i kvalserien. 2 polare ska stötas och blötas mot varandra. Kommer säkert att kännas konstigt.

Men tillbaka till matchen imorgon. Äntligen drar det igång igen! Ska bli mycket intressant att se hur Högga agerar mot sina forna kompisar. Han och Totto Rhodin är tydligen bästa vänner.

Har lite dålig koll på vad Högga har för nummer i SSK men det kan jag ju lätt ta reda på. Hade #14 i Färjestad iallafall.

Ok, har kollat upp och han fick #28.

Hur går det då? Brukar vara sega ben efter ett uppehåll men det är det ju för båda lagen. SSK har mer att spela för än FBK men jag tippar ALDRIG förlust! Målsnålt dock:

SSK-FBK 2-3
får bli mitt tips. Jonas står nog inte imorgon heller även om han är med och tränar för fullt. Det blir nog Divis och jag har en känsla av att försvaret inte känner sig lika trygga med RD i målet. Men vad vet jag?

Ska också bli intressant att se nyförvärvet Marcus Paulsson - #30 för övrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0