Söndag

Idag har jag faktiskt tänkt att ge mig ut på Mälaren iförd skridskor. Det är verkligen hur läskigt som helst. Men om det åker ett hundratal människor på isen, borde den väl klara mig också...

Jag får visa upp mina "skills" på film senare idag.

B T W: måste tipsa om en fantastiskt god dessert som jag hittade på igår.

Tag 3 dl vispgrädde och koka upp den. Dra kastrullen åt sidan. Bryt ner 150 gr Lindt Creation 70% Mango & Chili-choklad i grädden. Rör om tills chokladen har smält. Häll upp smeten i vackra glas. Det är till 4 pers - men vi var bara 3... *mums*.

Låt stå i kylen ett par timmar. Vid servering lägg på vispad grädde och färsk mango. Servera gärna portvin till. Supergott! Det är inte speciellt sött heller. Den som oroar sig för fettet är bara att beklaga. Tänk istället på sockret. Det är där boven finns!

Vill man ändå ha sötare dessert är det bara att byta ut chokladen och frukten mot annat som smakar ens lökar bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0