Tankar kring igår och imorgon

Så då har jag precis sett reprisen från matchen igår. Jag gillar att se vinstmatcher i repris - förluster kan jag vara utan... Men det som är intressant med att se en match i repris är att man kan fokusera på annat än att motståndarna ska göra mål. Det blir mer analyserande.

Det jag kunde konstatera - som jag inte såg igår - är att FBK spelade fysiskt både i anfallszon och försvarszon, ja egentligen över hela banan. Till mitt försvar får jag väl säga att jag var spänd som en båge och vi käkade god middag med gott vin till...

Idag såg jag också att JG dirigerade sina medspelare på ett intressant sätt. Så fort det fanns en motståndare utan bevakning var JG där och pekade och gapade (får jag väl anta - svårt att höra).

Kan också konstatera att inställningen var helt underbar. När det står 6-1 i 3:e perioden och Frölunda anfaller, då slänger sig både Goren och Sevc för att täcka isskott. Det är bra inställning det! Underbart!

Imorgon då... Linköping i LLA. Vet inte varför jag fått för mig att det var bortamatch imorgon... Brukar ha koll. Hur som helst, mycket hellre i LLA än i CC. Spel om serieledning. Än har inte FBK haft serieledningen men vi får hoppas att den kommer imorgon.

Men LHC borde bli svårare motståndare än Frölunda. Framförallt sedan de förlorade hemma mot Timrå och FBK vann sin match stort. Hoppas bara att Färjestad inte känner sig mätta och nöjda p g a insatsen igår.

Andra tankar... Arto Blomsten är alldeles utmärkt som bisittare. Hans förmåga att beskriva situationer på ett pedagogiskt sätt och dessutom analysera dem är mycket bra. Gillar honom skarpt!

Nu går Vikingarännet utanför fönstret. Full fart på folk både till skridskor, fots och t o m motorcykel. Vi ska också ge oss ut och kika lite och dotera min vill hänka. Men hon vill ju sova bort halva dagen, fröken...

BTW! Jag har köpt ståplatsbiljetter till på lördag! Kunde inte hålla mig! Sist jag stod på ståplats var -83/84 någonting. Undrar hur det kommer att kännas. Får ha på mig mössa och mörka glasisar så ingen ser att jag inte är någon fjortis! ha ha

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad gör man åt en sån dotter? Är det nån som har nåt piller?

Kanske synd att hon inte köpt biljett åt mig också (skojar!!!)

Mor

2009-02-15 @ 15:10:23
Postat av: Anonym

Jag vet, mamma! Towe har ärvt detta också... :)



Vi kommer på lördag för att se Foppa. Tina hänkar!

2009-02-15 @ 18:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0