Utvisningarna i Elitserien

OK, det här är kanske inte ett inlägg man ska skriva kl 23.00 på en lördagkväll, d v s om man är någorlunda normal. Men det här var bara för intressant för att låta det gå förbi...

En av Färjestads webredaktörer Hans-Göran Bäckström - känd inom FBK-kretsar för att gilla statistik - har satt ihop några tabeller kring vilka utvisningar resp lag tar. För mer info läs här ->.

###

- Vilket lag drar på sig flest spelförstörande utvisningar? D v s hakningar, fasthållningar, fasthållning av klubban och interference.

Luleå har flest antal utvisningar med 310 min. Färjestad ligger på delad 5:e plats med 268 min.

###

- Vilken spelare är värst vad gäller slagsmål?
1) Jonathan Granström (Brynäs) 12x2, 2x5, 2x20 min
2) Martin Thörnberg (HV71) 8x2, 1x5, 1x20 min.
3) Jyri Marttinen (SAIK), Emil Kåberg (FBK), Kyle Wanvig (BIF) alla med 7x2, 1x5, 1x20 min.

Som lag ligger Brynäs 1:a med 222 min och Färjestad ligger 6:a med 119 min.

###

- Övriga utvisningar typ cross checking, boarding/charging, elbowing, hi-st, knee, slashing, tripping.
Här ligger HV 1:a med 107 min och Färjestad 9:a med 73 min.

###

- Hur har vi det med de omtalade diving-utvisningarna i år?
Endast Rögles Jakob Johansson och FBK:s Martin Sevc har åkt ut för diving den här säsongen.

###

Nää, nu kanske jag ska vara lite social... Analysera får jag göra imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0