Äntligen, publiken!

Mycket publik på läktaren - äntligen! Skön stämning i slutet när JJ fick en assist. Fantastiskt härligt att höra att publiken hyllar sin hjälte. Fick en liten tår i ögonvrån.

Skön seger också. Tyvärr vann ju HV vilket innebär att inte FBK kan ta serieledning den här dagen. Kanske lika bra det... Vi har ju alla sett hur det gått för de lag som tagit serieledning. Det vill vi verkligen undvika!

Tvåa duger gott!! Så länge...

***

Finns dock några saker som kan förbättras...
--- Lee Goren ser verkligen seg ut - men han gjorde två mål idag, så han är ursäktad.
--- Jesper Mattsson skjuter alldeles för mycket UTANFÖR mål.
--- Mikael Johansson håller puck väl mycket - men han gör också mål, så han är också ursäktad.
--- Backarna får inte slarva i egen zon som vid 3-2-målet.

Men varför gnälla? Spelarna levererar ju och det är det viktigaste!

***

Såg precis att C+ ska visa Frölunda-Södertälje som huvudmatch på tisdag. Nu är ju dessa lag de enda som spelar den här kvällen men det var likadant i tisdags. Hur kommer det sig? Har Hockeyligan haft en dialog med C+:s Calle Johansson när de planerade det här?

Jag ser gärna hockey - oavsett vilka som spelar. Men jag har banne mig ingen lust att se Frölunda EN GÅNG TILL! Då får jag väl se House eller nå´t annat på tv. Kanske göra något vettigt som inte inkluderar tv-apparaten...

***

Hur som helst - nu är det dags för kvällsmatchen; Luleå-Linköping. Och middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0