Faktafel i "ATE"

Har kommit till avsnittet om Färjestad i boken "Alla tiders elitserie" och döm om min förvåning när jag upptäcker ett rent faktafel!

Skäms på dig, Jonas Fahlman! Men jag har överseende med detta. Misstänker att han inte är lika stor färjestadsfanatiker som jag - men likväl ett faktafel är det.

Felet består iallafall i att han skriver att Färjestad satte elitserierekord i 21 förlustfria matcher säsongen -97/-98 vilket är helt fel. Detta rekord satte de säsongen -01/-02.

Samma säsong som Löfbergs Lila Arena invigdes, samma säsong som Bengan debuterade som elitserietränare och även samma säsong som Färjestad vann 6:e SM-guldet!

Är man nörd, så är man...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0