JJ:s bok

Fick Jörgen Jönssons bok i julklapp och håller på att läsa den för fullt. Intressant det han skriver - om det nu hade varit han som skrev. Kanske hade det blivit bättre - kanske sämre.

Hur som helst är jag besviken på valet av "spökskrivare". Den här journalisten (om han nu är journalist), Ola Liljedahl, och jag har antagligen lite olika syn på hur man lägger upp en bok. Åtminstone utifrån JJ:s...

Att upprepa något man redan skrivit om runt 3-4 gånger gör mig irriterad. Att slarva med stavning och borttappade ord gör mig också irriterad. Korta meningar gör mig irriterad. Begränsat ordförråd gör mig irriterad. Och framförallt gör det mig mycket irriterad att boken inte verkar korrekturläst. Den är ganska amatörmässigt upplagd både vad gäller kapitlen och innehållet per kapitel.

Nej, JJ och OL, den här boken får inga höga betyg av mig - trots att innehållet i sig är intressant. Synd!

Så snart jag läst ut den här boken ska jag ge mig i kast med "Alla tiders elitserie", som jag också fick i julklapp. Mina närmaste vet vad jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0