Svettigt värre...

Nagelbitarmatch igen!

Märktes att JJ var het! Så het att varken hjärna eller ben hängde med. Vet inte hur många gånger han trillade eller missade målchanser.

Vilket skitmål han fick göra, Kåberg. Han gör inte ofta mål men han skjuter mycket. Tyvärr alltför ofta utanför. Men den här gången träffade han rätt.

Skönt också att dribbelkedjan håller måttet. Vilket däremot inte FBK:s powerplay gör emellanåt. Herregud, så segt och sakta. Oskärpa framför mål - inte bara i PP. Luleå fick ut våra spelare bra efter sargerna. Trodde faktiskt att det skulle bli förlust m t p ineffektiviteten.

Blir också frustrerad på linjedomarna. Andra matchen i rad som de missar offside. Håller med Calle och expertgänget - hellre fria än fälla vid osäkra tillfällen. Och just vid de tillfällena jag tänker på var ju rejäla målchanser.

Trist för Anders Burström som fick åka in till sjukhuset för att sy i munnen. En lagkompis passade pucken lite för högt...

###

Lyssnade på Arto Blomsten i periodvilan när han och Calle pratade om "dödsspel". Aldrig passa en spelare som befinner sig i sämre position än en själv när man är i försvarszon. Precis det fick vi se Färjestad göra i 3:e perioden sen. Aja baja!

###

Jubel i soffan hör jag nu! Djurgården tog extrapoängen mot Rögle. Ja, det var väl bra för husfriden.

###

Hur gick det annars med tipset?

Färjestad - Luleå 3-2
Mitt tips: 3-1 Ganska hyfsat tippat.

Skellefteå - Brynäs 2-1
Mitt tips: 3-2 Ganska hyfsat tippat här också.

Modo - Timrå 3-2
Mitt tips: 2-5 Här blev det tvärtom. Modo kämpar med näbbar och klor.

Rögle - Djurgården 3-4 (OT)
Mitt tips: 2-4 Kul för DIF och mina grabbar.

Södertälje - Frölunda 1-4
Mitt tips: 4-3 Visserligen skrev jag att det var en svårtippad match men 1-4...

HV - Linköping 2-2
Mitt tips: 3-3 Oj, det var värst! Mitt tips gick in - åtminstone oavgjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0