Det stora sommarmysteriet

Sonja får då och då tag på fisk. Det stora mysteriet är - HUR FÅR HON TAG PÅ FISKEN?

Som idag t ex när jag satt och läste DN efter avslutad frukost hör jag ett typiskt Sonja-läte, sådär "morr" fast på ett vänligt sätt. Som vanligt börjar jag prata med henne och hon fortsätter envist med sitt läte. Jag kollar runt efter henne och där sitter hon med en bautafisk i munnen. Nåja, fisken verkade bauta i hennes mun men var kanske inte sååå stor.

Men vad gäller mysteriet - som vi ser det finns det två alternativ:

1) hon jagar bort en fågel som fångat en fisk och tar sedan fisken mitt framför näsan på fågeln. Hon vill väl förstås gärna kalasa på båda men fågeln är väl snabbare...

2) grannen fiskar och ger henne småfisken.

Ett tredje alternativ skulle kunna vara att hon fiskar upp dem själva men det tar jag för osannolikt.

Här först en bild på henne idag när hon har en ganska stor fisk - åtminstone lite för stor för alternativ 1 här ovan.


Här är en liten film som jag tog när hon käkar på den - usch! Blir lite lätt illamående. Stackars fisk! Den levde ju. Det blev en kort film för jag ville inte filma mer eftersom det knastrade så obehagligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0