Semester! Dag 25

Lördag och mitt i juli! Kan det bli bättre? Skiner även solen, det är varmt och skönt och man har en båt tillhands, så är det inte mycket som slår det.

Grannen har som bekant fått låna vår ena brygga till att lägga sin båt vid. Nu när grannen är uppe i Roslagen och inte använder sin båt, så har vi fått tillåtelse att låna den - vilket vi gjorde idag. Mysigt!

Efter en improviserad lunch, vila och ett snabbad drog vi in till stan m h a Anders. Först hem till hans lya så han fick en chans att byta om från kläder han använt i ett par dagar... Sedan gick vi från Kungsholms Strand till Gondolen där vi käkade en god middag med gott vin till. Plus en liten dessert självfallet!

Ett antal drinkar senare - druckna på Gondolen förstås - drog vi vidare till Grand Hotel där vi tog ytterligare en drink. Såg förresten Agneta Fältskog där...

Vet inte hur många drinkar vi drack ikväll - jo, det vet jag visst det. Det blev en Frosen Daiquirie, Salty Dog, Cosmopolitan, Irish Coffee och slutligen en Hallonmojito för mig. Lägg dessutom till två glas rött vin till maten, så framstår alkoholintaget som ganska rejält under kvällen.

Men jag känner mig helt OK för tillfället. Undrar om jag säger det samma i morgon bitti? ha ha

Vi har hur som helst haft en mycket trevlig kväll!

-----------------

Vatten:
23 gr Väder: 24 gr o sol

Kommentarer
Postat av: Per

ok, själv stupade jag när du orkar sitta uppe och skriva det här!

2009-07-19 @ 09:15:25
URL: http://stpete.blogg.se/
Postat av: Ewa

Precis! Du slocknade redan i taxin hem, hörru du! Men jag sov ju å andra sidan middag...

2009-07-19 @ 09:49:33
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0