Semester! Dag 26

Mådde hur fint som helst när jag vaknade imorse! Vilket uppenbarligen inte Towe gjorde... Tur att hon är ledig nu några dagar och kan komma ikapp. Alldeles för lite vila och sömn jämfört med vad hon vill göra, den lilla stumpan.

Läste ut boken "Aldrig fucka upp" och jag gillade den fram till det våldsamma slutet. Är inte speciellt intresserad eller förtjust i detaljer över hur man slår ihjäl folk eller förnedrar dem.

Vid 13-tiden drog iallafall Per och jag iväg till V-by för att shoppa lite och hämta hem Towe - som helt klart inte var i skick att köra! Hon var inte i skick att jobba heller. Men hon är en erfarenhet rikare.

Vi käkade hämtmat till lunch. Vilade och sov allihop en sväng på eftermiddagen. Jag drog iväg och handlade... Fixade lite att äta åt oss. Vi såg en våldsam thriller med Keanu Reaves på Canal+. Jag sprang ut och in från tv-rummet. Som sagt, jag gillar inte att titta på våld!

Nu är det hur som helst dags att gå och lägga sig. Inte mycket att skriva om idag, faktiskt. Ska jobba två dagar veckan som kommer, men har sedan semester fram till 10 augusti.

Ja, det var väl den här dagen kortfattat. Frånlandsvind, så inget bad! Mörk dag med regn och när det var uppehåll var det fruktansvärt fuktigt men ändå varmt. Inget vidare väder.

Jo, en sak till! Kul att höra Towe lyssna på Gyllene Tider. Precis samma låtar som jag själv lyssnade på när jag var drygt 20. Bitta och jag var i Mariebergsskogen -81 och lyssnade på dem. De hade precis slagit igenom och var hur stora som helst. Per Gessle verkade inte våga titta på publiken utan tittade ovanför dem under hela konserten. Han var ju också ung och grön förstås. Ja, det var läääänge sedan! ha ha

----------------------

Väder: 21 gr o regn till och från, Vatten: 18 gr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0