Semester! Dag 28

Mysig dag!

Men det började så där lagom mysigt när jag satt och åt frukost. Hörde Sonja jama på "jag-har-fångat-något-åt-dig-matte!" och "Kom-och-titta-och-beröm-mig!"-sättet.

Var inte så där jättesugen på att kika på vad hon dragit in den här gången... Men hon gav mig inget val eftersom hon lade fångsten framför fötterna på mig. Hmmm... ok, en fågel. *suck*

Försökte ta den ifrån henne men då minsann passade det att dra iväg! Såg resterna av den stackaren nere i källaren sedan.

Tog en sväng till Jakan och Barkarby sedan. Kollade in rean lite. Men Per - NOTERA! Jag var inte shoppingsugen, så det blev inget! ha ha

Kollade in iskross på Media Market (det låter ju som det rätta stället...). Upptäckte där att vi redan har en som funkar som iskross. Men så bra då! Kanske läge att bjuda Per på en krossad isdrink i helgen.

Fixade lite inomhus eftersom solen vägrade att visa sig. Märkte att det faktiskt var riktigt skönt UTE! Tog en sväng med krattan och blev lite svettig. Nu bor vi så fruktansvärt härligt, så det är ju bara att slänga av sig kläderna och hoppa i sjön. Bort med all svett och alla eventuella fästingar. Härligt!

Upptäckte också att bräderna till hyllan som jag och Towe köpte på IKEA igår var för långa. Varför lär jag mig inte att mäta?! Hur svårt kan det va'?

När Per ringde och sa att han skulle bli sen och Towe skulle jobba och komma hem vid 21-tiden satt jag och funderade på vad jag skulle göra.

Vad vill jag göra mest av allt just nu? ha ha Lätt val! I med DVD-inspelningen från april och njuta! Och det gjorde jag! SM-finalen förstås! Gissa om Jörgen Jönsson och Peter Nordström kommer att saknas nästa säsong. För att inte tala om Gustafsson, Rhodin, Wallin, Axelsson, Granak, Sevc, Somervouri, Johansson och ja, ett par till.

Herregud, halva laget blir utbytt igen! Och den här gången har vi ingen stomme kvar. Jag vet att jag upprepar mig... Det är väl något terapeutiskt över det också, antar jag. Men nu är det ändå mitt i sommaren, så jag borde låta hockeyn vila ett tag till. Men det är ju så himla kul...!

------------------------

Väder: 22 gr moln, Vatten: 21 gr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0