Semester! Dag 29

I natt har det återigen regnat så mycket att man trodde taket skulle rasa ihop. Riktiga skyfall! Tänkte förstås på katterna och noterade att Sixten låg vid mina fötter. Precis som karlar ska göra! ha ha

Men Sonja brukar ligga hos Per och det gjorde hon inte. Jäkla katt till att vara ute i busväder! Jag gick ner för att kolla läget - runt 04:30! Kunde inte somna om och jag var orolig. Men hon var inne, så lite förstånd har väl även katter.

Vaknade sedan runt 09:30. Käkade frukost, läste DN, var ute på Internet o s v. Väntade på att Towe skulle vakna. Vi hade bestämt att ta en powerwalk när vi hade vaknat. När klockan var 12:30 och hon fortfarande inte hade vaknat, då gick jag upp till henne. Men se där! Då hade hon precis vaknat.

Hur som helst, så gick vi vår promenad. Jag tog ett dopp och en liten tvätt efteråt. Även om det inte var något superväder ute, så är det fortfarande skönt i vattnet. Framförallt när man är lite svettig också.

Efter lunchen drog Towe och jag iväg till Coopan för att stödhandla lite. När vi kom hem satte jag igång med tv-rummet. Vi ska fixa iordning det nu eftersom det är enklast och bör gå fort. Fixa iordning på väggarna med spackel, slipning och färg. Troligen ljusgrått.

Ny soffa är aktuellt. Vi tittar på den här -->>. Sedan ska vi förstås ha en HD-TV, en platt stor sak som ska sitta på väggen. Lite surroundljud och alla sådana där finesser som killar(!) brukar vilja ha.

Sedan tillkommer alla smådetaljer som lampor, gardiner, blommor, tavlor, matta, bord. Även någon typ av skåp där alla mina dvd-filmer från alla hockeymatcher jag spelar in ska ligga. ha ha

Pizza blev det till middag. Tråkigt på tv. Höll på att somna flera gånger. Hur rolig är jag på en skala?!

Men nu borde det vara OK att få gå och lägga sig, eller hur! Det är verkligen tröttande att ha semester.

Natti natti *jääääääsp*

------------------------

Väder: 22 gr mulet, Vatten: 20 gr

Kommentarer
Postat av: Per

Men när jag vaknade så låg hon där!

2009-07-24 @ 23:00:07
URL: http://stpete.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jo, hon följde med mig upp.

2009-07-25 @ 09:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0