Semester! Dag 30

Tänka sig! Nu har jag haft semester sedan 18 juni med ett par avbrott på två x två dagar.

Vi sov länge imorse och när jag vaknade kände jag mig bakis. Vadå bakis? Vi drack ett litet glas vin till pizzan. Knappast något att bli bakis över. Kanske håller på att bli sjuk? Svininfluensan? Nej, just det! Towe och jag var ju ute och tog en powerwalk igår! Hade glömt det... Känner man sig bakis av sådant är det konstigt att så många ändå tränar...

Nåja, efter ett dopp och lite frukost var vi redo att göra världen. En tur söder om stan ner mot Slagsta resulterade i en soffa som vi är mycket nöjda med. Nu gäller det bara att fixa till tv-rummet med fräscha väggar, ny tv och allt annat som jag precis kom på att jag redan skrivit om i inlägget från igårkväll.

Hem, käka lunch (hemgjord rotmos och köpt värmlandskôrv), såg F1-kvalet samtidigt (otäck krasch!) som jag satt ute på balkongen och pressade.

Magen protesterar starkt mot rotmos och antagligen pizzan igår också. Den svider riktigt rejält. Jo, jag vet att jag har slarvat med carbsen. Och då törs jag knappt nämna vad vi åt till middag... Sill, potatis, öl, snaps, knäckemacka o s v. (Se bilder på Towes blogg här -->>.)

Innan middagen tog Per och jag oss en powerwalk i Ängsjö - 5 km. Vi hade bra fart och var rätt svettiga och lite andfådda efteråt. Hem och doppade oss i härliga Mälaren.

Efter middagen tänkte vi se film. Towe hade hyrt en åt oss. Och inte vilken film som helst - min dotter vet att jag inte är förtjust i skräckisar - men den här filmen borde jag se.

Läste boken i Spanien och den var riktigt bra. Vilken? "Låt den rätte komma in". Filmen är inte lika läskig som boken men den är ändå bra. Tack, Towe, för att du hyrde den. Själv hade jag antagligen aldrig kommit mig för.

Så nu är det dags för sängen. Vågar jag lägga mig ensam där uppe?

PER! VAR ÄR DU? ÄR INTE DU OCKSÅ VÄÄÄÄÄLDIGT TRÖTT??


--------------------------

Väder: 24 gr o sol så småningom, Vatten: 20 gr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0