Semester! Dag 35

Det här inlägget gäller egentligen för gårdagen - när vi åkte till Karlstad.

Vi deltog i min syster Tinas svärfars begravning. Det var så sorgligt, så sorgligt! Efter kyrkan var det mottagning med smörgås, dricka, kaffe och tårta.

Runt 15-tiden drog vi hem till min mor där vi skulle bo. När vi kom hem dit fick vi lite vitt vin och ytterligare mackor. Gott var det!

Tina och Bernt kom runt 17-tiden och tog en drink med oss. De hade cyklat från Hammarö in till Karlstad i ÖSREGN! Det dröp om dem. ha ha

Jag, Per och mor hade planerat att gå ut och äta på stan men blev lite tveksamma när regnet drog in över stan - dessutom med åska. Men det gillar ju jag!

Men tänka sig! När vi bestämde oss för att ge oss iväg slutade det att regna. Vi gick in till stan och käkade på Blå. Medan vi väntade på maten tog vi varsin hallonmojito. Mmmmm mums! Sedan blev det varsin lammryggbiff med potatisgratäng och ett franskt vin. Kaffe fick avsluta middagen. Allt smakade alldeles utmärkt och vi hade trevligt!

Mamma berättade mycket från när hon var liten. Spännande historier från kriget och vår släkt. Per och jag satt alldeles andäktigt tysta.

Gick hem och sedan stöp vi alla i säng. Klockan var kanske runt 23.30 men det hade varit en lång dag.

-----------------------

Väder: Sthlm? K-d? Sol och regn iallafall, Vatten: 20 gr när vi tog morgondoppet kl 05:30. Hur mysigt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0