Silly Season OnGoing

Nu när Wallin lämnar truppen är det Emil Kåberg som har flest säsonger i klubben. Tätt följd av Jesper Mattsson. Jag saknar kontinuiteten - men det verkar svårt i dagens elitserie.

Förra säsongen hade truppen 12 nya namn (om jag inte missminner mig) - och det gick ju bra! Men det är tufft att förlita sig på den statistiken även säsongen som kommer.

Truppen i dagsläget med de nya i fet stil:

Nr 1: Henrik Karlsson
Nr 3: Per Johnsson
Nr 6: Jonas Holös
Nr 7: Johan Andersson
Nr 8: Sanny Lindström
Nr 11: Jesper Mattsson
Nr 12: Marius Holtet
Nr 13: Peter Wennerström
Nr 14: Henrik Björklund
Nr 16: Fredrik Lindgren
Nr 20: Anders Bastiansen
Nr 22: Per Åslund
Nr 26: Gustav Thorell
Nr 27: Emil Kåberg
Nr 30: Marcus Pålsson
Nr 33: Ari Vallin
Nr 35: Robin Rahm
Nr 37: Lee Goren
Nr 42: Arto Laatikainen
Nr 44: Markus Karlsson
Nr 55: Severin Blindenbacher
Nr 84: Dragan Umicevic
Nr 90: Marcus Johansson

Nr ?: Kent McDonell
Nr ?: Ersättare till Wallin

= 12 nya.

Ser alltså ut att bli samma förutsättningar nästa säsong. Det är helt klart en utmaning för Perra och Sammen att få ihop det här. Men vore det inte en utmaning vore det inte roligt, antar jag att de tycker.

Säsongen drar igång den 21 september med bl a Färjestad-Skellefteå.

------

Enligt ab.se har Walle bara skrivit på för en säsong, så han kanske är tillbaka 2010-2011. Beror väl på hur bra han gör ifrån sig förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0