Alicante

Bokade en resa idag till Alicante den 29 juni. Jag och Towe-stumpan drar iväg. Per ska jobba hela juli och Jeppe drar iväg till USA i nästan 5 veckor.

Jag är ju lustig. Hade tänkt mig Mallorca eller Grekland och hamnade på spanska fastlandet. Men what the heck - varmt och skönt blir det iallafall.

Så här står det på en Alicante-site:

"Lite turistinfo om Alicante

Alicante är nog en av de mest kända städerna på Costa Blanca-kusten. Här är det bra shopping, bra nöjesliv och bra stränder. Det blir en bra kombination av turistort och storstad och även en bra utgångspunkt om man hyrbil och vill ta sig runt i området på egen hand.

I Alicantes vackra småbåtshamn är det fina promenader med många bra restauranger. Från Alicante Airport - ALC, till Alicante centrum är det ca: 20 km."

Det här tror jag kommer att glädja Towe - BÅDE shopping och bra nöjesliv! Inte för att jag förstår vem hon ska ut och ha ett "bra nöjesliv" med, men vid shopping kan jag ju hänka förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0